کارتهای وفاداری(لویالتی کارت)

کارتهای وفاداری/ لویالتی کارت:

 

کارتهای وفاداری (لویالتی کارت) رایج ترین شکل استفاده از برنامه های وفاداری در سرتاسر دنیا را در برمیگیرند. در ایالات متحده ، تقریبا ۷۵ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک کارت وفاداری دارند ، و بیش از یک سوم مصرف کنندگان بیش از دو کارت در اختیار دارند. سوپر مارکتهای زنحیره ای مانند Safeway و Albertsons همگی دارای کارت وفاداری هستند که بعنوان کارت جایزه یا کارت بهره مندی از سود شناخته شده اند. برنامه های وفاداری این سوپر مارکتها اغلب شامل ارائه تخفیف برای محصولات خاص،که در داخل فروشگاهها مشخص گردیده اند، برای دارندگان کارت میباشد.در ازای این تخفیف ها مشتریان اجازه دسترسی گروه بندی شده به عادات خریدهای خود را به فروشگاه میدهند تا از این طریق صاحبان فروشگاه بتوانند در زمینه تامین نیاز های مشتریان و ارائه تخفیفات و نیز آماده سازی بسته های ویژه مورد نیاز هر مشتری بهتر عمل کنند. 

باشگاه مشتریان پس از شکل گیری باید تفاوتی بین افرادی که عضو این باشگاه هستند و دیگر مشتریان قائل شود. بنابراین توجه داشته باشیم که هر فردی که از مجموعه ما خرید می کند لزوماً نباید عضو باشگاه شود. حضور داوطلبانه و ایجاد حداقل های شرایط عضویت، یکی از مهمترین سیاستهای اجرای باشگاه مشتریان است. زیرا داشتن اعضای فراوان نشانگر موفق بودن باشگاه نیست. بلکه باید اعضای باشگاه، فعال- آگاه و از اینکه عضو باشگاه مشتریان هستند خرسند باشند. البته پس از مدتی می توان اعضا باشگاه را نیز به دسته های مختلف تفکیک کرد تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد. باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن باید دسته بندی قابل قبولی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) میتواند پس از شکل گیری اولیه باشگاه مشتریان و  بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد. 
 
در خیلی از باشگاهها از همان ابتدا، مشتریان را به دسته های مختلفی تفکیک میکنند و برنامه و خدمات خاصی برای هر گروه از آنها دارند. این تفکیک معمولاً به میزان خرید مشتری و جایگاه او بر میگردد. ایجاد اشتراک اولیه، نقره ای، طلائی و پلاتینیوم بر اساس همین نگاه شکل میگیرد. مسلماً تفکیک مشتریان می تواند با نگاههای متفاوتی بسته به هر تجارت پایه گذاری شود. در اجرای چنین عملکردی مسلماً  ما همیشه در کنار شما خواهیم بود تا یاری رسان شما برای رسیدن به اهدافتان باشیم. زیرا موفقیت شما، موفقیت ما نیز محسوب می شود.

برخی از مخاطبان اصلی جهت راه اندازی باشگاه اعضا و مشتریان  عبارتند از :
•    بانک ها و موسسات مالی اعتباری
•    شرکت های بیمه
•    شرکت های کارگزاری بورس
•    شرکت های لیزینگ
•    شرکت های خودروسازی
•    شرکت های صنایع غذایی
•    شرکت های لوازم خانگی
•    شرکت های مواد شوینده و پاک کننده ، لوازم آرایشی و بهداشتی
•    مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی  ، پزشکی  ، دنداپزشکی و...
•    شرکت های تولید کننده و واردکننده  پوشاک ، ساعت ، جواهر و زیور آلات و...
•    فروشگاه های زنجیره ای 
•    رستوران ها، فست فود ها و...
•    هتل ها ، مراکز خدمات مسافرتی و گردشگری ، خطوط هوایی
•    مراکز خرید و مجتمع های تجاری
•    موسسات و مراکز آموزشی ، دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالی و...
•    انجمن های صنفی ، اتحادیه ها، گروه های عمومی تخصصی و...
•    مراکز فرهنگی و هنری ، سینما ، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی ، مراکز تفریحی و...